Υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας - Βουλευτής Ρεθύμνου
Την περίοδο 2019 - 2021 ξεκίνησε να υλοποιείται ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για τη μεγαλύτερη ενίσχυση των δημοσίων αστικών συγκοινωνιών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη που έγινε την τελευταία δεκαετία. Οι καρποί αυτής της προσπάθειας αρχίζουν και γίνονται σταδιακά ορατοί στην καθημερινότητα των πολιτών. Χρειάζεται ωστόσο να γίνουν πολλά ακόμη προκειμένου να κλείσει αυτή η διαχρονική πληγή και να αποκτήσουν οι κάτοικοι των δύο μεγαλύτερων πόλεων της χώρας τις συγκοινωνίες που τους αξίζουν.
_pp.jpg)

Ολοκληρώνεται η διαδικασία πρόσληψης, με κριτήρια ΑΣΕΠ, 655 εργαζομένων σε ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ - η πρώτη μετά το 2009. Από αυτούς οι 180 θα κατευθυνθούν στη ΣΤΑΣΥ και οι υπόλοιποι στην ΟΣΥ καλύπτοντας θέσεις οδηγών και τεχνικών.
2020
Φεβρουάριος
2020
Απρίλιος
2020
Ιούλιος
2020
Οκτώβριος
2020
Οκτώβριος

Προστίθενται στο συγκοινωνιακό έργο του ΟΑΣΘ 180 επιπλέον λεωφορεία μέσω leasing καθώς και 50 λεωφορεία, δωρεά του Δήμου Θεσσαλονίκης. Η δυναμικότητα του διαθέσιμου στόλου σε σχέση με τον Ιούλιο του 2019 έχει αυξηθεί κατά 79 %. Από τον Νοέμβριο του 2021 ο στόλος του ΟΑΣΘ θα υπερδιπλασιαστεί με περισσότερα από 500 λεωφορεία να βρίσκονται σε κυκλοφορία σε καθημερινή βάση.

Ξεκινά η σύμπραξη των ΚΤΕΛ με τον ΟΑΣΑ στο μεταφορικό έργο. Τα νέα οχήματα καλύπτουν 60 γραμμές περιαστικά του κέντρου της Αθήνας βελτιώνοντας σημαντικά τόσο τις χρονοαποστάσεις στις μετακινήσεις των πολιτών.
Ο στόλος των διαθέσιμων προς κυκλοφορία οχημάτων ανεβαίνει από τα 850, τον Ιούλιο του 2019, στα 1170.
2020
Αύγουστος

Σύσκεψη της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών υπό τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη. Αποφασίζεται η άμεση προμήθεια 300 σύγχρονων λεωφορείων μέσω leasing. Επιπλέον, αποφασίζεται η πρόσληψη 655 ατόμων σε ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ σε ειδικότητες αιχμής, καθώς και η σύμπραξη στο μεταφορικό έργο με τα ΚΤΕΛ, με την προμήθεια επιπλέον 2ο5 λεωφορείων και 550 οδηγούς σε καθημερινή βάση.
Στην ίδια σύσκεψη αποφασίζονται δύο ακόμη μεσοπρόθεσμες ενέργειες: Η αναβάθμιση 15 συρμών που κινούνται στη Γραμμή 1 του Μετρό, δεύτερον και η αγορά 7 συρμών για τις Γραμμές 2 και 3 του Μετρό.

Προστίθενται στον στόλο του ΟΑΣΘ 125 λεωφορεία νέας τεχνολογίας, μέσω της σύμπραξης με τα ΚΤΕΛ. Το μεταφορικό έργο εκτελείται πλέον με 400 λεωφορεία περίπου. Με την υλοποίηση της σύμβασης, το κόστος ανά χιλιόμετρο στα δρομολόγια που εκτελούνται από τον ΟΑΣΘ μειώνεται από 3,93 ευρώ / χιλιόμετρο σε 1,43 ευρώ / χιλιόμετρο. Το ελληνικό δημόσιο εξοικονομεί σε ετήσια βάση 23.000.000 ευρώ.

Εντάσσονται στο μεταφορικό έργο του Τραμ οι πρώτοι από τους 25 υπερσύγχρονους συρμούς με τους οποίους θα αναβαθμιστεί το υφιστάμενο δίκτυο καθώς και η επικείμενη επέκτασή του προς Πειραιά.
Ανακοινώνεται το σχέδιο για την άρση των περιοριστικών μέτρων του πρώτου lock down που επέβαλε η πανδημία του κορωνοϊού.
Η επάνοδος στην κανονικότητα με υγειονομικές προϋποθέσεις αποδείχθηκε μια ιδιαίτερη δοκιμασία για τα δημόσια συστήματα μεταφοράς διεθνώς.
Η ελληνική ιδιαιτερότητα συνίσταται στο ότι η κρίση εκδηλώθηκε αμέσως μετά από μια μεγάλη οικονομική δοκιμασία και επικάθισε σε μια πολυετή αποεπένδυση και κακοδιαχείριση υλικών πόρων και ανθρώπινου δυναμικού.
Δεκέμβριος
2019
Σεπτέμβριος
2019
2020
Μάρτιος
2021
Ιανουάριος
2021
Φεβρουάριος
2020
Αύγουστος

Υπογράφεται η σύμβαση του έργου για τον ψηφιακό μετασχηματισμό, την αναβάθμιση της τηλεματικής, και την τοποθέτηση ενιαίου ηλεκτρονικού εισιτηρίου στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, προϋπολογισμού 30 εκ. ευρώ.
2021
Μάρτιος

Ξεκινούν με την πρωινή βάρδια, παρουσία του Πρωθυπουργού, τα πρώτα από τα 300 λεωφορεία που αποκτά η ΟΣΥ, μετά την ολοκλήρωση του διαγωνισμού για τη μίσθωσή τους. Με την ένταξή τους, τα διαθέσιμα προς κυκλοφορία οχήματα ξεπερνούν σε καθημερινή βάση τα 1350, αύξηση κατά 55% σε σχέση με τον Ιούλιο του 2019.
2021
Ιούνιος

To σύνολο, πλέον, των εισιτηρίων του ΟΑΣΑ καθίσταται προσβάσιμο για αγορά από το διαδίκτυο, γεγονός που προσφέρει μεγάλη ευελιξία και ευκολία στους επιβάτες της Αθήνας.
Από τον υπολογιστή ή το κινητό του, ο επιβάτης μπορεί να προμηθευτεί εισιτήρια ή να φορτίσει την κάρτα του ανάλογα με τις ανάγκες του, χωρίς αναμονή σε εκδοτήρια και εκδοτικά μηχανήματα, με συναλλαγή χωρίς μετρητά. Απαραίτητη προϋπόθεση, να διαθέτει ATH.ENA Card, είτε προσωποποιημένη, είτε ανώνυμη.
Μέχρι πρότινος, η δυνατότητα της on line αγοράς εισιτηρίων ήταν διαθέσιμη μόνο στους κατόχους προσωποποιημένων καρτών και τώρα επεκτείνεται και στους κατόχους ανώνυμης κάρτας.
2021
Ιούλιος

Τίθεται σε πιλοτική κυκλοφορία στους δρόμους της Αθήνας το πρώτο ηλεκτρικό λεωφορείο αστικού τύπου. Είχε προηγηθεί τον Μάρτιο του 2021 η δημόσια διαβούλευση για την Α' Φάση του διεθνούς ανοικτού ηλεκτρονικού δημόσιου διαγωνισμού, προϋπολογισμού 372 εκ. ευρώ, για την προμήθεια 800 νέων λεωφορείων. Ο διαγωνισμός αποτελεί μέρος ενός συνολικότερου σχεδίου για την ολική ανανέωση του στόλου σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη με 1300 λεωφορεία, τελευταίας τεχνολογίας.

Από το βήμα της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, ο Πρωθυπουργός ανακοινώνει την ενίσχυση του ΟΑΣΘ μέσω της μίσθωσης νέων λεωφορείων και τη σύμπραξη στην εκτέλεση του μεταφορικού έργου με τα ΚΤΕΛ.
Τον Ιούλιο του 2019, το μεταφορικό έργο στη Θεσσαλονίκη εκτελούνταν με περίπου 215 λεωφορεία, όταν οι καθημερινές ανάγκες μετακίνησης των πολιτών απαιτούσαν περισσότερα από 500.
Μέσα από μια συντονισμένη προσπάθεια της πολιτικής ηγεσίας, της νέας Διοίκησης και του προσωπικού του ΟΑΣΘ, ο διαθέσιμος αριθμός λεωφορείων ανεβαίνει από τον Ιούλιο κατά 102 οχήματα. Παράλληλα εκκινούν οι διοικητικές διαδικασίες για την προκήρυξη διαγωνισμού μίσθωσης νέων λεωφορείων και της σύμπραξης με τα ΚΤΕΛ.

Εντάσσεται στο ΕΣΠΑ η τοποθέτηση 409 ειδικών προκατασκευασμένων προεξοχών σε 152 στάσεις λεωφορείων και τρόλεϊ, προϋπολογισμού 600.000 ευρώ, με σκοπό τη διευκόλυνση της προσβασιμότητας των ΑμεΑ στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Η εγκατάσταση ολοκληρώθηκε τον Μάιο του 2022.

Ξεκινά η συντήρηση της διαγράμμισης και η τοποθέτηση νέων ψηφιακών καμερών επιτήρησης στις λεωφορειολωρίδες της Αθήνας με στόχο τη βελτίωση του επιπέδου εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού, μέσα από τη μείωση των καθυστερήσεων και την αύξηση των συχνοτήτων διέλευσης των λεωφορείων.

Παραδίδονται προς χρήση στο επιβατικό κοινό οι νέοι σταθμοί στη γραμμή 3 του Μετρό στην Αγία Βαρβάρα, τον Κορυδαλλό και τη Νίκαια. Οι τρεις νέοι σταθμοί εκτιμάται εξυπηρετούν ημερησίως 60.000 επιβάτες.
Με την επέκταση κατά 4 χιλιόμετρα έως τη Νίκαια, η γραμμή 3 του μετρό θα έχει 24 σταθμούς οι οποίοι θα φτάσουν τους 27 το 2022, με την προσθήκη των σταθμών «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο».