top of page
Cycling

Για δεκαετίες, το όραμα πολλών κυβερνήσεων και αιρετών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, σε σχέση με την αστική κινητικότητα, εξαντλούνταν γύρω από ένα βασικό στόχο: Τη διευκόλυνση της μηχανοκίνητης κυκλοφορίας. Στην πράξη αυτό σήμαινε ότι το μέγεθος της επιτυχίας εξαρτιόταν από δύο παράγοντες: Το μέγεθος των οδικών υποδομών και την ταχύτητα των μηχανοκίνητων οχημάτων. 

 

Ως αποτέλεσμα, η κινητικότητα στις πόλεις μας  έχει εισέλθει προ πολλού εντός ενός φαύλου κύκλου: Η χρήση των μέσων μεταφοράς οδηγεί σε αύξηση της χωρητικότητας των υποδομών. Οι υποδομές με τη σειρά τους αυξάνουν περαιτέρω τη χρήση των μέσων μεταφοράς που με τη σειρά τους γεννούν την ανάγκη για νέες υποδομές. Το αδιέξοδο είναι πλέον προφανές σε όλους. Η κυκλοφοριακή συμφόρηση είναι πια ο κανόνας. Η επιβάρυνση του περιβάλλοντος και της υγείας, επίσης.

Με τον νόμο 4784/2021, θεσπίστηκαν για πρώτη φορά ενιαίοι κανόνες και συγκεκριμένες απαιτήσεις για την κατάρτιση από την Τοπική Αυτοδιοίκηση, Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας για την αξιολόγηση και έγκριση έργων στο πεδίο της βιώσιμης αστικής κινητικότητας. Ο νόμος καταγράφεται απο την Ευρωπαική Επιτροπή ως βέλτιστη πρακτική για την εκπόνηση των ΣΒΑΚ.

Τα ΣΒΑΚ εξετάζουν ισορροπημένα και ενιαία όλους τους τρόπους και τα μέσα μετακίνησης. Κατά το σχεδιασμό  εξετάζονται θέματα που αφορούν ιδίως τις δημόσιες μεταφορές, τα μη-μηχανοκίνητα μέσα (πεζή μετακίνηση, ποδήλατο), τις συνδυασμένες μεταφορές, την οδική ασφάλεια, τη διαχείριση κυκλοφορίας και στάθμευσης, την αστική εφοδιαστική αλυσίδα, διαχείριση κινητικότητας και ευφυή συστήματα μεταφορών. 

 

giannis - kefalogiannis - photographisi (79)_edited.jpg

"Με τα ΣΒΑΚ, αντί της μηχανοκίνητης κυκλοφορίας, η έμφαση δίνεται στον άνθρωπο. Βασικός στόχος δεν είναι πια η διευκόλυνση του αυτοκινήτου, αλλά η προσβασιμότητα και η ποιότητα ζωής στις πόλεις μας. 

Σας καλώ να θεσμοθετήσουμε από κοινού μια νέα κουλτούρα κινητικότητας. Ένα όραμα που ξεπερνά τον στενό εκλογικό ορίζοντα του σχεδιασμού της πόλης μας. Ένα όραμα που δεν περιλαμβάνει βραχυπρόθεσμες πολιτικές "νίκες”, αλλά

μακροπρόθεσμα κοινωνικά οφέλη.

Βουλή, 4 Μαρτίου 2021

ΣΒΑΚ

Σχεδιάζοντας 

την κινητικότητα του μέλλοντος

Untitled design.png
ΣΒΑΚ
01
02
03
04
05

Βελτίωση της

οδικής ασφάλειας

Διευκόλυνση της

μικροκινητικότητας & της ηλεκτροκίνησης

Ενίσχυση των δημόσιων

συστημάτων μεταφοράς

Ανάπτυξη

ευφυών συστημάτων μετακίνησης

Βελτίωση της προσβασιμότητας

των ΑμεΑ

Οι στόχοι του

Newsletter

bottom of page